Τι Είναι Το Εμπόριο Ναρκωτικών : Συλλέξαμε την καλύτερη πηγή για αυτό το θέμα και σας την παραθέτουμε μαζί με άλλες πληροφορίες.
Τι Είναι Το Εμπόριο Ναρκωτικών
Το εμπόριο ναρκωτικών είναι η πιο ακραία μορφή λούμπεν κεφαλαίου. Το λούμπεν κεφάλαιο εδώ έχει πολύ καλύτερες συνθήκες κερδοφορίας. Έχει πολύ μικρή αστυνόμευση, έχει πολύ μεγάλη πιάτσα, δεν χρειάζεται μεγάλη μετακίνηση. Δηλαδή μπορείς να πεις ότι τα Εξάρχεια, ενώ είναι ας πούμε λίγο η Τσιάπας των Αναρχικών είναι και λίγο τα Νησιά Καϋμάν της Μαφίας. Για τους ίδιους λόγους. Αυτή η αντίφαση συνήθως αποκρύβεται κι από τις δύο πλευρές, υπάρχει όμως, τουλάχιστον εμείς την εντοπίζουμε. Οπότε τι γίνεται; Υπάρχει αυτή τη στιγμή μια αυξημένη ευαισθησία και κινητοποίηση κομματιών του αντιεξουσιαστικού χώρου και ευρύτερα του κινηματικού χώρου για την παρουσία της μαφίας που κάνουν και δράση. Η δράση γίνεται όμως λίγο με τον γνωστό, στατικό, φετιχιστικό τρόπο της βίας, που δεν μπορεί να εντάξει κόσμο της περιοχής μέσα, ο τρομάζει. Προφανώς ο κάτοικος δεν θέλει στην πλατεία μέσα να κυκλοφορούν ναρκωτικά αλλά δεν μπορεί να βλέπει συνέχεια και κρανοφόρους ροπαλοφόρους να κυνηγιούνται ή να κοπανάνε κάποιον ή να βλέπει Αλγερινούς να σφάζονται με Αιγύπτιους π.χ. Αυτό είναι μια κατάσταση που είναι δυστυχώς εξαιρετικά πολύπλοκη και πολυκεντρική. Δεν υπάρχουν οργανωμένα κινήματα και ισχυρά υποκείμενα, ούτε η συνέλευση ενάντια στην ΕΕ, ούτε το ΒΟΞ ούτε εμείς, ούτε κανείς, μπορούμε να έχουμε την καθημερινότητα, το συσχετισμό και την επιρροή στον πληθυσμό. Άλλωστε ο πληθυσμός των Εξαρχείων είναι λίγο μύθος. Ένα μεγάλο του κομμάτι είναι συντηρητικό, φαίνεται και στα εκλογικά αποτελέσματα, είναι μεγάλοι άνθρωποι, φοβισμένοι, ουδετεροποιημένοι. Φυσικά είναι κι ένα κομμάτι νέων - μεσηλίκων οι οποίοι είναι θετικοί και μισούν τους μπάτσους αλλά αυτό δεν βγάζει ένα συσχετισμό τόσο συγκροτημένο που να αλλάξεις άρδην την κατάσταση. Έτσι λοιπόν τι γίνεται. Υπάρχει αυτή τη στιγμή στην πλατεία Εξαρχείων μία από τις πιο επικερδείς αγορές ναρκωτικών. Συμβαίνουν κατ’ επανάληψη παραβατικά περιστατικά του κοινού ποινικού δικαίου από μαχαιρώματα, μικροληστείες κλπ. Ενώ παράλληλα τα Εξάρχεια παραμένουν για τους κατοίκους, ειδικά για τις κοπέλες που κυκλοφορούν στους δρόμους, μια από τις πιο ασφαλείας περιοχές της Αθήνα. Είναι όλα μαζί. Και για τους μπάτσους παραμένουν ένα μεικτό πράγμα μεταξύ στόχου και επιχειρήματος. Επειδή λόγω της ηλικίας μου και των δραστηριοτήτων μου έχω βρεθεί πάρα πολλές φορές σε τμήματα, οι μπάτσοι ξέρουν τι γίνεται. Σε ένα βαθμό τους βολεύει κιόλας για να μην μεταφερθεί η όλη ιστορία σε εκατό μέρη, από την άλλη όμως επειδή οι μπάτσοι είναι και μηχανισμός, είναι υπάλληλοι, δεν είναι κάποιο επιτελείο στη Σελήνη, καταλαβαίνουν ότι δεν μπορούν να αναμετρηθούν στην καθημερινότητα διότι αυτό θα οδηγήσει σε καταστάσεις τραγικές, θα σκοτωθούν άνθρωποι και δεν θέλουν να το κάνουν. Είναι μια κατάσταση ασταθούς ισορροπίας, αυτό είναι τα Εξάρχεια σήμερα». Μια κατάσταση ασταθούς ισορροπίας, αυτό είναι τα Εξάρχεια σήμερα....
Πηγή news247.gr >>>
Χρήστες που ενδιαφέρθηκαν για το παραπάνω βρήκαν χρήσιμα και τα:
Οι Τοξότες είναι γεννημένοι για περιπέτεια. Τη νύχτα πηγαίνουν στο μπάνιο χωρίς να ανάβουν το φως. Δεν τους αρέσει να κάνουν τίποτα με τον εύκολο τρόπο. 2. Μην καλέσεις έναν Τοξότη να γνωρίσει τους γονείς σου. Είναι κρίμα να πάθουν τέτοια λαχτάρα, μεγάλοι άνθρωποι. 3. Για να είναι ευτυχισμένος ένας Τοξότης πρέπει να έχει ένα σκοπό, είτε αυτός είναι να καταπολεμηθεί η πείνα στον κόσμο, είτε να πωλούνται λουκουμάδες με γεύση καρύδα στην καντίνα της εταιρίας όπου δουλεύει. 4. Η ανοχή του Τοξότη στην ανία είναι τόσο μικρή, που αν για πέντε λεπτά τα πράγματα παραμένουν αμετάβλητα γύρω του, θα πάθει κρίση και θα ορμήσει στην κοντινότερη έξοδο. 5. Στον έρωτα οι Τοξότες είναι της άποψης «όσο πιο πολλοί, τόσο πιο καλά». Μπορεί να φλερτάρουν ασύστολα με μια παντρεμένη φίλη τους, ενώ τα έχουν με άλλες τρεις. Τελικά τις παρατάνε όλες και το σκάνε από την πόλη με μια καινούργια γνωριμία. 6. Οι Τοξότες έχουν μια ιδιαίτερη άποψη για την ειλικρίνεια. Γι’ αυτούς π.χ. μπορεί να είναι το να πουν σε κάποιον με πρόβλημα βάρους: «Θα πρέπει να ιδρώνεις πολύ το καλοκαίρι, με τόσο λίπος». 7. Ο Τοξότης είναι τόσο απρόσεκτος και αδέξιος με τα αντικείμενα, τόσο επιρρεπής στα σπασμένα κεφάλια και στα μελανιασμένα γόνατα, που απορείς πώς διατηρείται αρτιμελής. Ό,τι μπορεί να πάθει ένας Κριός τρακάροντας με 120 χιλιόμετρα, αυτός το παθαίνει σπίτι αλλάζοντας γλάστρα σε ένα φυτό. 8. Οι Τοξότες κερδίζουν εύκολα τις συμπάθειες. Με την προϋπόθεση πως πρόκειται για παιδάκια κάτω των 10 ετών και ζωάκια. 9. Οι Τοξότες έχουν μια μεταδοτική αισιοδοξία στις αντιξοότητες. Ιδίως των άλλων. Εκεί συνήθως σου έρχεται να τους σφάξεις, γιατί είσαι σίγουρος πως παίζουν με τον πόνο σου. 10. Αν δεις ένα αυτοκίνητο με αυτοκόλλητα που να αγγίζουν το όριο προσβολής της δημοσίας αιδούς, μάλλον το οδηγεί Τοξότης. Θα σιγουρευτείς, αν ο οδηγός φοράει τι-σερτ με αντίστοιχα προκλητική στάμπα. ΑΙΓΟΚΕΡΩΣ 1. Αν γίνει πυρηνικό ολοκαύτωμα, τα μόνα πλάσματα που θα επιβιώσουν θα είναι οι κατσαρίδες και οι Αιγόκεροι. 2. Οι Αιγόκεροι έχουν ταλέντο στα μαθηματικά. Γι’ αυτό μιλούν με μαθηματικές εξισώσεις, ακόμα κι όταν συζητούν για τον καιρό. 3. Ο Αιγόκερως είναι μια αλλόκοτη διασταύρωση Λέοντα και Παρθένου. Αυτό τον κάνει να νομίζει πως είναι ταυτόχρονα λογικός και χαρισματικός. Στην πραγματικότητα είναι απλώς ψώνιο σαν τον πρώτο και εμμονικός σαν τον δεύτερο. 4. Οι Αιγόκεροι είναι τόσο πληκτικοί, που σε κάνουν να σκέφτεσαι πως ίσως στην κόλαση χωρίς αυτούς να ήταν καλύτερα απ’ ό,τι οπουδήποτε μαζί τους. 5. Τα συναισθήματα του Αιγόκερου είναι σαν τη ζωή στην Ανταρκτική. Τον περισσότερο καιρό βρίσκονται σε χειμερία νάρκη. 6. Η αντίληψη του Αιγόκερου για την επαγγελματική άνοδο είναι παρόμοια με των εταιριών που εκμεταλλεύονται τον Αμαζόνιο. Ξεπάστρευε ό,τι δεν εξαγοράζεται και μην ξεφεύγεις από το χρονοδιάγραμμα. 7. Ο λόγος που ένας Αιγόκερως θυμώνει δύσκολα είναι ότι θεωρεί υποτιμητικό για το πρεστίζ του να εμπλακεί σε λεκτική αντιπαράθεση με έναν κοινό θνητό. 8. Οι προτιμήσεις των περισσότερων Αιγόκερων στο φαγητό είναι παρόμοιες με του ζώου που συμβολίζει το ζώδιό τους. Απλώς καταβροχθίζουν τα πάντα. Αν σου κάνει τραπέζι ένας Αιγόκερως με πιάτα-έκπληξη που έχει μαγειρέψει ο ίδιος, και δεν σου λέει τι περιέχουν, να είσαι έτοιμος για όλα. 9. Στο σπίτι του ο Αιγόκερως απολαμβάνει να βλέπει τηλεόραση, καθισμένος στον καινούργιο πανάκριβο καναπέ του. Απλώς έχει δυνατά τον ήχο, για να ακούει πάνω από τα χριτς-χρατς που κάνουν τα προστατευτικά πλαστικά στον καναπέ. (Δεν τα έχει βγάλει για να μην του λερωθεί). 10. Ο Αιγόκερως ξανανιώνει όσο μεγαλώνει. Αυτό λέγεται και παλιμπαιδισμός. ΥΔΡΟΧΟΟΣ 1. Ο Υδροχόος θεωρεί πως όλες οι απαγορεύσεις αφορούν τους πάντες, εκτός από τον ίδιο. Απλώς αυτό δεν αναγράφεται πουθενά στη νομοθεσία για να μην προσβάλλεται το κοινό αίσθημα. 2. Οι Υδροχόοι αγαπούν την αστρονομία, γιατί έχουν πάει σε όλα αυτά τα μέρη στον ουρανό. Μπορούν να σου πούνε πώς είναι το φαγητό στον Ποσειδώνα. 3. Ο Υδροχόος πιστεύει ότι ο μόνος λόγος που δεν έχει ακόμα περπατήσει πάνω στο νερό, είναι ότι δεν έχει τελειοποιήσει την τεχνική του. (Στην ντουζιέρα το κατάφερε). 4. Ο Υδροχόος είναι επιλεκτικός στον έρωτα. Αν μεγάλωσες σε ίδρυμα, γιατί ο τοξικομανής πατέρας σου ήταν φυλακή και η μάνα σου σε είχε εγκαταλείψει, έχεις πολλές πιθανότητες να σε ερωτευτεί. 5. Το μυαλό του Υδροχόου είναι σαν εγκυκλοπαίδεια που της λείπουν οι μισές σελίδες. Αυτό βέβαια δεν τον εμποδίζει να παριστάνει την αυθεντία στα πάντα. 6. Οι Υδροχόοι ενθουσιάζονται με τα πιο αλλόκοτα κινήματα εσωτερικής αναζήτησης, με ονόματα όπως «Ομάδα Ομφαλοσκόπων της Αναβαθμισμένης Ανθρωπότητας». 7. Ο Υδροχόος αδιαφορεί πλήρως για το τι γνώμη θα σχηματίσουν οι άλλοι. Αν πας απροειδοποίητα σπίτι του, μπορεί να σου ανοίξει την πόρτα ξεβράκωτος. Και δυο μέρες άπλυτος. Πρόβλημά σου, ας τηλεφωνούσες προηγουμένως. 8. Οι Υδροχόοι τρελαίνονται να επιδεικνύουν τις βαθιές επιστημονικές τους γνώσεις, που προέρχονται κυρίως από τηλεοπτικά προγράμματα, όπως οι Mythbusters και το Galileo. 9. Το καλύτερο που μπορεί να ελπίσει όποιος παντρευτεί Υδροχόο, είναι ένα σύντομο διαζύγιο. 10. Ο Υδροχόος είναι ικανός να θεωρήσει απομεινάρι από UFO το μαυρισμένο ξεραμένο μανιτάρι που βρήκε στον κήπο του. Ήταν τότε που οι εξωγήινοι απέτυχαν να τον απαγάγουν… ΙΧΘΕΙΣ 1. Ποτέ μην προσπαθήσεις να χρησιμοποιήσεις λογικά επιχειρήματα με έναν Ιχθύ. Βρίσκεται μονίμως αιωρούμενος πάνω από τη Χώρα των Θαυμάτων. 2. Οι Ιχθείς παινεύονται ότι έχουν το ίδιο ζώδιο με τον Αϊνστάιν και τον Γαλιλαίο, ξεχνώντας ότι οι εξαιρέσεις επιβεβαιώνουν τον κανόνα. 3. Στους Ιχθείς αρέσει να χαζεύουν τους αστερισμούς στο ουράνιο στερέωμα. Βέβαια, ο μόνος που αναγνωρίζουν είναι η Μεγάλη Άρκτος. Αν δεν μπορούν να τη βρουν, τους πιάνει απόγνωση. 4. Οι Ιχθείς δεν έχουν καμία αίσθηση της σωστής κατεύθυνσης. Μπορεί να οδηγούν αντίθετα στην εθνική οδό και να μην το πάρουν χαμπάρι. 5. Ο Ιχθύς μπορεί να θυμάται τι φορούσε στις 24 Απριλίου 1993, αλλά του είναι αδύνατον να συγκρατήσει τον αριθμό του σπιτιού του. Μερικές φορές, ξεχνάει και την οδό… 6. Ο Ιχθύς θα σου πει ότι θέλει να ακούσει την απόλυτα ειλικρινή γνώμη σου για κάτι που φοράει ή έκανε. Αν πεις ότι δεν σου αρέσει, θα πέσει στο πάτωμα κλαίγοντας και απειλώντας να κάνει χαρακίρι. 7. Αν ο Ιχθύς σου αναλύει μια φιλοσοφική άποψη, μην προσπαθήσεις να καταλάβεις. Ούτε κι εκείνος καταλαβαίνει τι λέει. 8. Ο Ιχθύς προτιμάει να φάει χώμα παρά να αντιμετωπίσει μια σύγκρουση. Αλλά αυτό του δίνει μια τέλεια αφορμή να σωριαστεί στον καναπέ, κάνοντας μανιωδώς ζάπινγκ και αναστενάζοντας με καημό. 9. Οι Ιχθείς είναι ικανοί να πέσουν σε κάθε είδους εθισμό. Πέρα από τα κλασικά (ποτό, ναρκωτικά, Ίντερνετ) μπορεί να αποκτήσουν «κόλλημα» με τα τούρκικα σίριαλ σε επανάληψη, τον ύπνο, τα μακαρόνια μπολονέζ ή τα ντοκιμαντέρ με χιμπαντζήδες. Ποτέ δεν ξέρεις από πού θα το πάθουν. 10. Στην τελική οι Ιχθείς δεν θέλουν να ζήσουν μια ζωή. Θέλουν να ζήσουν μια ταινία…...
Πηγή tilestwra.com >>>
Ποιό Είναι Το Αιτούμενο Της Γνωσιακής Ανάπτυξης
Το αιτούμενο της γνωσιακής ανάπτυξης είναι λοιπόν μεθοδεύσιμο. Πολλά παιδιά μορφωμένων και ελάχιστα παιδιά αμόρφωτων θα συνθέσουν μια μελλοντική κοινωνία με υψηλότερες ανταγωνιστικές περγαμηνές. Το αβγό του Κολόμβου ή ex oriente lux. Εστω λοιπόν και αν απορεί κανείς με την ταυτοχρόνως αφελή και ηθικά βάναυση επινοητικότητα των νομοθετών της ευνομούμενης Σινγκαπούρης η οποία κατά τα άλλα φροντίζει να ειδοποιεί τους επισκέπτες στα σύνορα ότι η κατοχή έστω και ενός γραμμαρίου καννάβεως τιμωρείται με την ποινή του θανάτου , είναι γεγονός ότι η φιλελεύθερη και μη υποχρεωτική αγοραία ευγονία είναι πλήρως εναρμονισμένη με την κυρίαρχη ιδεολογία. Ολα μεθοδεύονται μέσα από τη θέσπιση «κινήτρων», κανένας δεν υποχρεώνεται σε τίποτε, οι δυνάμεις της αγοράς και της ζήτησης κινούνται ελευθέρως και η ελευθερία της ατομικής βουλήσεως γίνεται απολύτως σεβαστή. Με το σύστημα αυτό όσοι αγράμματοι αγαπάνε το χαμόγελο των παιδιών τόσο ώστε να επιμένουν να τεκνοποιήσουν εις πείσμα των χρηματικών κινήτρων ούτε τιμωρούνται ούτε διώκονται. Το ίδιο συμβαίνει και με όσους διπλωματούχους τυχόν προτιμούν να παραιτηθούν από πρόσθετα εισοδήματα για να μην ακούνε τις γοερές κραυγές των νεαρών Αϊνστάιν. Δημοκρατικότατα ολόκληρος ο πληθυσμός υπόκειται στις επιταγές του προγραμματιζόμενου εθνικού μέλλοντος. Και, όπως συμβαίνει με όλα τα εμπορεύματα, η ελεύθερη αγορά των επιδομάτων εγγυάται για τη βελτίωση της ποιότητας των εμβρύων. Η μέθοδος της Σινγκαπούρης είναι λοιπόν, αν μη τι άλλο, αξιοπρόσεκτη. Ανοίγει τον δρόμο προς τον ήδη καθυστερημένο εκχρηματισμό των πάντων, ακόμη και των άμεσων αναγκών και δραστηριοτήτων, των βιολογικών και ηθικών ενστίκτων, των αξιακών προτιμήσεων και των πολιτειακών υποχρεώσεων του ανθρώπου. Μετά τα χρηματικά κίνητρα για να αθλείσαι ή για να κάνεις ή να μην κάνεις παιδιά θα μπορούσαν να θεσπιστούν χρηματικά κίνητρα και επιδόματα για τη σχολική επίδοση, τη συμμετοχή στις εκλογές, τον εκκλησιασμό, την καθαριότητα καθώς και οποιαδήποτε έμπρακτη επίδειξη κοινωνικά «αρμόζουσας» συμπεριφοράς η οποία ωφελεί υποτίθεται το σύνολο. Μέσω μιας ευφυούς «επιδοματικής» ευγονικής πολιτικής θα ήταν επιπλέον δυνατόν να εξειδικεύονται οι συγκεκριμένοι ανθρωπολογικοί τύποι ανάλογα με τις ιδιαίτερες προτιμήσεις ή ανάγκες της κάθε κοινωνίας. Στις απειλούμενες π.χ. πολιτείες οι οποίες έχουν συμφέρον να ενισχύσουν την άμυνά τους θα μπορούσαν να ορισθούν κίνητρα για τη διασταύρωση υψηλόσωμων, ανθεκτικών και εύρωστων αθλητών. Η μουσική παράδοση θα καλλιεργούνταν με θέσπιση επιδομάτων για τη διασταύρωση ταλαντούχων μουσικών και η αναβίωση του αρχαίου κάλλους με την προγραμματισμένη αναπαραγωγή ανθρώπων προικισμένων με αρμονικές σωματικές αναλογίες και ευθύρρινα πρόσωπα. Και θα μπορούσαμε να συνεχίσουμε. Για να απελευθερωθούν οι εν στενότητι δημόσιοι πόροι οι φιλότιμοι ασθενείς γέροντες θα αποκτούσαν κίνητρα για καλοδεχούμενες αυτοκτονίες αν θεσπίζονταν δικαιώματα επιδομάτων στους υγιείς απογόνους τους ενώ η εθελουσία στείρωση των δυσλεξικών, των κοντών και των άσχημων έναντι αδράς αμοιβής θα ανέβαζε σαφέστατα τις προοπτικές της νέας γενεάς. Επί του παρόντος η κοινωνική ευγονία επιχειρεί τα πρώτα διστακτικά της βήματα. Δεν έχει παρά να συνεχίσει.
Πηγή tovima.gr >>>
Τι Είναι Η Υποχρεωτική Εισαγωγική Επιμόρφωση
Η υποχρεωτική εισαγωγική επιμόρφωση είναι υποχρεωτική ως απαραίτητη προϋπόθεση α) υποστήριξης των νεοδιοριζόμενων εκπαιδευτικών και β) κάλυψης των ενδεχόμενων κενών της αρχικής εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών σε ζητήματα που αφορούν την εκπαιδευτική πράξη. Υποχρεωτική και για το κράτος που πρέπει να την παρέχει και για τους νεοδιόριστους που θα πρέπει να την παρακολουθήσουν. • Η υποχρεωτική εισαγωγική επιμόρφωση έχει διετή διάρκεια κατά τη οποία ο/η εκπαιδευτικός θα έχει το καθεστώς του δόκιμου εκπαιδευτικού. Το καθεστώς αυτό προβλέπεται και τώρα με βάση τον Ν. 3848/2010, αρ. 4. • Η εισαγωγή του/της εκπαιδευτικού στο σχολείο θα γίνεται με βάση μια νέα διαδικασία επιλογής σε δύο φάσεις: Η πρώτη φάση γίνεται με δοκιμασία λαμβάνοντας υπόψη ότι η υπάρχουσα διαδικασία του ΑΣΕΠ χρειάζεται ουσιαστικές βελτιώσεις). Στη δεύτερη φάση οι εκπαιδευτικοί που θα επιλεγούν αναλαμβάνουν, ως δόκιμοι, εκπαιδευτικό έργο στα σχολεία και παράλληλα παρακολουθούν το πρόγραμμα επιμόρφωσης. Η τρίτη φάση τοποθετείται στο τέλος της διετούς επιμόρφωσης, όπου με βάση τις προβλεπόμενες δοκιμασίες θα παρέχεται πιστοποίηση θα επιτρέπει στον/στην εκπαιδευτικό να αναλάβει ως μόνιμος το διδακτικό και παιδαγωγικό έργο. Στην περίπτωση που αποτύχει, θα του παρέχεται μια δεύτερη ευκαιρία. Στις ελάχιστες αυτές περιπτώσεις θα εξετάζεται κάθε περίπτωση ξεχωριστά ώστε να διερευνηθούν λύσεις προσανατολισμού σε διοικητικές εργασίες στην εκπαίδευση. Η πιστοποίηση θα παρέχεται από κατάλληλο φορέα με την ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας. Στόχοι της επιμόρφωσης. Σχετίζονται δυναμικά με το είδος του εκπαιδευτικού και το είδος του σχολείου που η πολιτεία οραματίζεται. Έτσι η σχεδιαζόμενη εισαγωγική επιμόρφωση θα παρακολουθεί το όραμα της δημοκρατικής παιδείας όπως εκφράστηκε στο κείμενο «Εκπαίδευση ως Παιδεία για το Μέλλον, στη Νέα Παγκόσμια ...Αταξία» και το Πλαίσιο Προσόντων του Εκπαιδευτικού όπως προσδιορίζεται παραπάνω. Βασίζονται στις διαπιστώσεις των ζητημάτων που θέτει το σημερινό σχολικό πλαίσιο και στις ανάγκες των εκπαιδευτικών έτσι όπως έχουν εκφραστεί στα πλαίσια αξιολόγησης διαφόρων επιμορφωτικών προγραμμάτων ή έτσι όπως θα αποτυπώνονται μέσα στο χρόνο με τη βοήθεια των σχολικών συμβούλων. Αρχή της επιμόρφωσης είναι η ευελιξία και η παραδοχή ότι οι ανάγκες των εκπαιδευτικών αλλάζουν μέσα στο χρόνο. Το σημερινό σχολείο: -Είναι σε μεγάλο βαθμό γνωσιοκεντρικό και δεν προάγει την ολόπλευρη ανάπτυξη των μαθητών - Παρατηρείται συχνά έλλειψη κουλτούρας συνεργασίας σε πολλαπλά επίπεδα και δεν αναπτύσσονται πρακτικές συνεργασίας. -Δεν υπάρχει κουλτούρα φροντίδας και αλληλεγγύης. -Η εκπαιδευτική διαδικασία είναι ομογενοποιημένη και παραγνωρίζεται ότι η τάξη αποτελείται από μαθητές με διαφορετικά χαρακτηριστικά, διαφορετικές ικανότητες και δεξιότητες, διαφορετικούς ρυθμούς μάθησης. Η εφαρμογή της διαφοροποιημένης διδασκαλίας είναι το μεγάλο ζητούμενο. - Οι μαθητές είναι σε μεγάλο βαθμό παθητικοί δέκτες. Ο/η εκπαιδευτικός οργανώνει και ο μαθητής ακολουθεί. -Ο/η εκπαιδευτικός ακολουθεί τη διδακτέα ύλη και καλείται από μεταφορέας γνώσεων να γίνει σχεδιαστής μαθησιακών δραστηριοτήτων. -Το σχολείο σε γενικές γραμμές (παρά τις εξαιρετικές προσεγγίσεις από μεμονωμένους εκπαιδευτικούς) δεν λειτουργεί με βάση την αρχή της συμπερίληψης. Υπάρχει έλλειμμα στη διαχείριση μαθητών με διαφορετική εθνοπολιτισμική ταυτότητα καθώς και μαθητών με ειδικές ανάγκες. -Υπάρχει έλλειμμα στη χρήση ψηφιακών τεχνολογιών. -Οι εκπαιδευτικοί είναι περιχαρακωμένοι στο αντικείμενό τους. -Λείπουν οι ευκαιρίες για αναστοχασμό. Συνοπτικά οι στόχοι εκτείνονται σε τρία επίπεδα: (α)προσωπική ανάπτυξη–ανάπτυξη της ταυτότητας του/της εκπαιδευτικού, ενδυνάμωση, ενίσχυση της αυτο-εκτίμηση και αίσθησης της αποτελεσματικότητας. (β) επαγγελματική ανάπτυξη –δεξιότητες σε σχέση με τις διδακτικές πρακτικές, εμβάθυνση της γνώσης του αντικειμένου και εμβάθυνση σε παιδαγωγικά θέματα. Ανάπτυξη της ικανότητας του/της εκπαιδευτικού να μετασχηματίζει την υπάρχουσα γνώση σε σχολική γνώση για τις ανάγκες της εκάστοτε σχολικής τάξης. (γ) κοινωνική ανάπτυξη—ενσωμάτωση του/της εκπαιδευτικού στην κουλτούρα του σχολείου, υποστήριξη προκειμένου να καταστεί ενεργό μέλος της σχολικής κοινότητας. Το περιεχόμενο της επιμόρφωσης Καμία επιμόρφωση όσο καλοσχεδιασμένη και να είναι δεν θα μπορέσει να φέρει αποτελέσματα αν σχεδιαστεί ανεξάρτητα από άλλες κεντρικές επιλογές και στόχους εκπαιδευτικής πολιτικής. Παρατίθενται στη συνέχεια τα πεδία τα οποία προτείνεται να περιλαμβάνει η εισαγωγική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. (α). Να εκπαιδεύονται προκειμένου να «βλέπουν» τάξη. Αυτό σημαίνει ότι θα είναι πλήρως εξοικειωμένοι με τα περιεχόμενα και τη διδακτική των αντικειμένων τους, με το πώς αυτά διασυνδέονται μεταξύ τους (π.χ. φιλολογικά μαθήματα), αλλά και με τα άλλα μαθήματα. Η ενότητα αυτή θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα ισχυρή στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. (β). Να εκπαιδεύονται προκειμένου να βλέπουν το παιδί. Αυτό σημαίνει ότι καταλαβαίνουν τι σημαίνει ότι ξεκινάω από εκεί που είναι το κάθε παιδί (γλωσσικά, πολιτισμικά, γνωσιακά) με βάση και το (α). Στο πλαίσιο αυτό, η εξοικείωση με βασικές διαστάσεις «ειδικής αγωγής» είναι απαραίτητες. (γ). Να εκπαιδεύονται να βλέπουν το σχολείο ως «κείμενο» που έχει διαμορφωθεί ιστορικά και να μπορούν να παρεμβαίνουν/ ωθούν σε αλλαγές που προωθούνται με βάση το κεντρικό σχέδιο. Αυτό σημαίνει πως κατανοούν ότι το σχολείο κουβαλάει την ίδια την ιστορία τόσο στις δομές αλλά και συχνά στη λογική του. Η συγκεκριμένη ικανότητα ανάγνωσης βοηθάει σημαντικά στο να μπορούν να αντιμετωπίζουν καλύτερα τόσο το σχολικό χρόνο και τις πρακτικές του (στο σύνολό του και όχι μόνο στα μαθήματα) όσο και το πώς αξιοποιούν τον εξωσχολικό χρόνο των παιδιών. (δ). Να βλέπουν το σχολείο με βάση την κοινωνία. Αυτό σημαίνει ότι αναγνωρίζουν τοπικές ιδιαιτερότητες και μπορούν να αναπτύσσουν στρατηγικές (συνεργασίες, πρωτοβουλίες) προς όφελος των παιδιών Όλα τα παραπάνω προϋποθέτουν συνολικού τύπου αλλαγές που θα επηρεάζουν «τη γραμματική» των ισχυουσών πρακτικών και δομών και θα ευνοούν την κινητικότητα των εκπαιδευτικών. Η μεθοδολογία ως προς τη μορφή που θα έχει η εισαγωγική επιμόρφωση Θα ακολουθηθεί ένα μικτό σχήμα εξ αποστάσεως (σύγχρονη και ασύγχρονη) και δια ζώσης διαμορφωμένο με βάση τις αρχές της εκπαίδευσης ενηλίκων: (α) Παρακολούθηση θεματικών ενοτήτων οι οποίες θα ανταποκρίνονται στις γνώσεις και δεξιότητες που θα οριστούν για τους νεοεισερχόμενους εκπαιδευτικούς με βάση το πλαίσιο προσόντων. Θα υπάρχουν κοινές θεματικές που θα αφορούν όλους τους εκπαιδευτικούς και ειδικές θεματικές ανάλογα με το γνωστικό αντικείμενο. Οι θεματικές θα έχουν στόχο τη διασύνδεση θεωρίας-πράξης και αποτελούν το υπόβαθρο για τη δημιουργία κοινοτήτων μάθησης και πρακτικής. (β) Δημιουργία Κοινοτήτων Μάθησης και Πρακτικής (ΚΠ). Από την αρχή της σχολικής χρονιάς δημιουργούνται Κοινότητες Μάθησης και Πρακτικής για τους νέους εκπαιδευτικούς που βρίσκονται σε διαφορετικά μέρη της χώρας. Οι Σχολικοί Σύμβουλοι (ΣΣ) θα δημιουργούν ΚΠ με όλους τους νέους εκπαιδευτικούς συγκεκριμένου γνωστικού αντικειμένου που βρίσκονται σε σχολεία των περιοχών ευθύνης τους. Οι ΚΠ προτείνεται να είναι ψηφιακές προκειμένου η επιμόρφωση (και η συνεργασία μεταξύ ΣΣ και εκπαιδευτικών και μεταξύ των εκπαιδευτικών) να είναι συνεχής και σταθερή στη διάρκεια των δύο χρόνων και να προάγεται η εξοικείωση τους στην αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών. Οι ΣΣ σε συνεργασία με τους Υπεύθυνους Παιδαγωγικής Καθοδήγησης (ΥΠΚ) θα είναι υπεύθυνοι για την ανίχνευση των επιμορφωτικών αναγκών της ομάδας: στον προσδιορισμό των κοινών επιμορφωτικών αναγκών και των εξατομικευμένων αναγκών. Οι εργασίες των ΚΠ θα εστιάζουν στις κοινές επιμορφωτικές ανάγκες των νέων εκπαιδευτικών. Θα δίνεται έμφαση στην σύνδεση θεωρίας και πράξης, στην ανάπτυξη εκπαιδευτικών σεναρίων και δράσεων, στον αναστοχασμό και τη συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών. Τα σενάρια αυτά θα έλκονται από τις θεματικές ενότητες που θα έχουν παρακολουθήσει οι εκπαιδευτικοί και θα εστιάζουν στα πραγματικά προβλήματα της καθημερινής διδακτικής πρακτικής. (γ) Ενδοσχολική επιμόρφωση. Η εισαγωγική επιμόρφωση δεν νοείται ανεξάρτητη από τη συνεχή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Θα πρέπει ένα μέρος της επιμόρφωσης των νεοδιοριζόμενων να γίνεται από κοινού με τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς. Στο σημείο αυτό και πάλι θα πρέπει να συνυπολογιστούν οι ευρύτερες αλλαγές που θα δρομολογηθούν σε σχέση με την παιδαγωγική αυτοδυναμία της σχολικής μονάδας. Ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες του πλαισίου οι σχολικές μονάδες θα προσδιορίζουν τις επιμορφωτικές τους ανάγκες και θα δίνουν έμφαση σε θέματα που κρίνουν απαραίτητα. Σημαντικός μπορεί να είναι και ο ρόλος του διευθυντή στην ενδοσχολική επιμόρφωση αφενός ενημερώνοντας τους νέους εκπαιδευτικούς σε θέματα που αφορούν τη δομή και την λειτουργία του σχολείου και αφετέρου προγραμματίζοντας συναντήσεις μεταξύ των εκπαιδευτικών του σχολείου σε τακτά χρονικά διαστήματα (που θα συμμετέχουν οι νέοι εκπαιδευτικοί) προκειμένου να συζητιούνται προβλήματα, να μοιράζονται ανησυχίες και να προτείνονται λύσεις. Για το σκοπό αυτό χρειάζονται ειδικά προγράμματα επιμόρφωσης/ενίσχυσης των διευθυντών. Για την ανάπτυξη της μεθοδολογίας και του υλικού θα αξιοποιηθούν στοιχεία και η εμπειρία προηγούμενων προγραμμάτων όπως αυτό των διαδικτυακών κοινοτήτων εκπαιδευτικών από το ΚΕΓ, της επιμόρφωσης στη διδακτική αξιοποίηση των ψηφιακών μέσων στα ΚΣΕ από το ΙΤΥΕ και το ΙΕΠ, του Μείζονος Προγράμματος Επιμόρφωσης του ΠΙ / ΙΕΠ, του έργου των Διδασκαλείων των Παιδαγωγικών Τμημάτων, των εργαστηριακών κέντρων Φυσικών Επιστημών (ΕΚΦΕ) και των Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Προτείνεται το παραπάνω επιμορφωτικό πρόγραμμα με παραλλαγές να εφαρμοστεί σε όσους διοριστούν την ερχόμενη χρονιά, δεδομένου ότι αυτοί οι εκπαιδευτικοί θα διαθέτουν εμπειρία της σχολικής τάξης. Θα μπορούσε αυτή η διαδικασία να αποτελέσει έναν πιλότο για το σχεδιασμό της εισαγωγικής επιμόρφωσης στο επάγγελμα του εκπαιδευτικού. Επιμορφωτές Όπως φαίνεται από τα παραπάνω, βασικό ρόλο επιμορφωτών θα έχουν οι σχολικοί σύμβουλοι οι οποίοι κατά τεκμήριο είναι προσοντούχοι εκπαιδευτικοί και η γεωγραφική κατανομή τους ανά την Ελλάδα βοηθάει όχι μόνο την επιμόρφωση αλλά και τη συνεχή στήριξη. Ωστόσο ρόλο επιμορφωτή θα έχουν και ο παιδαγωγικός καθοδηγητής, ο διευθυντής της σχολικής μονάδας, οι μέντορες, οι εκπαιδευτικοί με αυξημένη εμπειρία, το επιστημονικό προσωπικό των εποπτευόμενων φορέων του Υπουργείου Παιδείας και οι πανεπιστημιακοί. Προβλέπεται αναβαθμισμένος ο ρόλος των σχολικών συμβούλων οι οποίοι θα πρέπει να είναι οι πρώτοι μαζί με τους παιδαγωγικούς καθοδηγητές οι οποίοι θα πρέπει να επιμορφωθούν με ανάλογο τρόπο και με υλικό που θα έχει αναπτυχθεί για αυτούς. Εδώ οι μελλοντικές Σχολές Εκπαίδευσης και τα πανεπιστημιακά τμήματα θα έχουν έναν αυξημένο ρόλο. Προτείνεται οι σχολικοί σύμβουλοι και οι λοιπές κατηγορίες επιμορφωτών να οργανωθούν σε διαδικτυακές κοινότητες μάθησης προκειμένου να μπορούν να εργάζονται με σύγχρονο τρόπο και στο πλαίσιο αυτό να μπορούν να υποστηρίζουν καλύτερα τους εκπαιδευτικούς (νέους και παλαιότερους). Είναι σημαντικό να συζητηθούν τα κριτήρια και ο τρόπος επιλογής των σχολικών συμβούλων ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στις αυξημένες αρμοδιότητες που προτείνονται. Εξίσου σημαντική είναι και η ανάγκη επιμόρφωσης των διευθυντών των σχολικών μονάδων. Απαιτείται η δημιουργία νέων Μητρώων Επιμορφωτών διότι αφενός η σύνθεση των παλαιών έχει αλλάξει και αφετέρου είχα διαφορετική στόχευση. Η πιστοποίηση Η πιστοποίηση των ικανοτήτων των εκπαιδευτικών στο τέλος της διετίας θα συνάδει με το Πλαίσιο Προσόντων του Εκπαιδευτικού το οποίο καθορίζει η πολιτεία. Το σύστημα πιστοποίησης μπορεί να βασίζεται στην ανάπτυξη φακέλου (portofolio), παροχή πιστωτικών μονάδων, τελικές δοκιμασίες μέρους ή συνδυασμού αυτών. Ωστόσο το θέμα αυτό χρειάζεται περαιτέρω επεξεργασία. Ο φορέας επιμόρφωσης Η Επιτροπή δεν έχει απαντήσει σε αυτό το θέμα. Σημαντικός και θεσμικά κατοχυρωμένος είναι ο στρατηγικός ρόλος του ΙΕΠ, του ΙΤΥΕ σε ότι αφορά την επιμόρφωση στις νέες τεχνολογίες, ενώ στο πλαίσιο της παρούσας πρότασης θα πρέπει να υποστηριχθεί η σημασία του ρόλου των Σχολών Εκπαίδευσης Εκεί που υπάρχει σύγκλιση είναι η συνέργεια φορέων με ευθύνη του υπουργείου Παιδείας. Μοριοδότηση: Η εισαγωγική διετής επιμόρφωση είναι υποχρεωτική και έτσι δεν τίθεται θέμα μοριοδότησης. Ωστόσο χρειάζεται να αναγνωριστεί και να μοριοδοτηθεί το έργο των μεντόρων, των σχολικών συμβούλων και των διευθυντών που θα εμπλακούν ως επιμορφωτές. Η Επιτροπή συζήτησε δια μακρών το κατά πόσο οι δόκιμοι, επιμορφωνόμενοι εκπαιδευτικοί μπορούν να ανταποκριθούν στα εκπαιδευτικά τους καθήκοντα και στις ανάγκες της επιμόρφωσης εάν έχουν πλήρες ωράριο. Γνωρίζοντας τις δυσκολίες που θέτει η περίπτωση του μειωμένου ωραρίου για την πρώτη διετία δεν τολμά να το προτείνει και υπογραμμίζει ότι εάν η επιμόρφωση είναι σωστά σχεδιασμένη και ελκυστική θα είναι βοηθητική στο έργο του εκπαιδευτικού. Συνεχιζόμενη Επιμόρφωση Διατύπωση του προβλήματος Παρά τις προσπάθειες που έχουν γίνει να θεσμοθετηθούν αυτοδύναμες και ευέλικτες μορφές επιμόρφωσης ευρείας ή περιορισμένης εμβέλειας, κυρίως από τα μέσα της δεκαετίας του 1990 και εξής, το θεσμικό πλαίσιο των επιμορφωτικών προγραμμάτων λειτούργησε στην συντριπτική πλειονότητα των περιπτώσεων χωρίς την απαιτούμενη διερεύνηση των επαγγελματικών αναγκών των εκπαιδευτικών, ενώ οι μορφές επιμόρφωσης κάθε άλλο παρά ευέλικτες ήταν αφού υπήρχε η άμεση εξάρτησή τους από την κεντρική διοίκηση και χαρακτηρίζονταν από έντονο γραφειοκρατικό συγκεντρωτισμό. Γενικότερα, υπάρχει έλλειψη συντονισμού, σημειώνονται επικαλύψεις και συχνά οργανώνονται επιμορφώσεις στα πλαίσια προγραμμάτων που έχουν έναν ευκαιριακό ή και διεκπεραιωτικό χαρακτήρα. Το ενδιαφέρον είναι ότι υπάρχει ένα πάγιο αίτημα των εκπαιδευτικών για επιμόρφωση ενώ συχνά παρουσιάζεται μια αδιαφορία εκ μέρους τους. Είτε η επιμόρφωση δεν απαντά στις ανάγκες τους είτε οι εκπαιδευτικοί είναι κουρασμένοι και διαψευσμένοι, ή και τα δύο. Παράλληλα, δεν έχει προωθηθεί μια συστηματική και συνεκτική πολιτική κατάλληλης προετοιμασίας των ίδιων των επιμορφωτών. Τα τελευταία χρόνια παρατηρούμε έναν καταιγισμό νέων μορφών επιμόρφωσης που βασίζονται στην τεχνολογία και προωθούν την εξ αποστάσεως μάθηση. Τα προγράμματα ή νέες αυτές μορφές επιμόρφωσης δεν ελέγχονται από κανέναν φορέα ούτε ως προς το περιεχόμενο τους, ούτε ως προς την ποιότητα τους, συχνά αναπτύσσονται και υλοποιούνται από εκπαιδευτές αμφιβόλων προσόντων και δεν υπάρχει καμία αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των επιμορφωτικών αυτών σχημάτων ούτε και μηχανισμός διαπίστευσης τους. Τα προγράμματα αυτά, πολλά από τα οποία δεν είναι δωρεάν, ελκύουν αρκετούς εκπαιδευτικούς όταν προσφέρονται από ένα πανεπιστημιακό ίδρυμα. Όμως οι βεβαιώσεις συμμετοχής που λαμβάνουν οι εκπαιδευτικοί δεν μοριοδοτούνται από το Υπουργείο Παιδείας και δεν έχουν ουσιαστικό αντίκρισμα στην επαγγελματική τους εξέλιξη ο εκπαιδευτικός δεν επιβραβεύεται για την συμμετοχή του σε τέτοιες επιμορφωτικές δράσεις. Εξαίρεση σε αυτό το μάλλον απογοητευτικό τοπίο αποτελεί η Επιμόρφωση Β’ Επιπέδου στις ΤΠΕ που επιμόρφωσε περίπου 27.500 εκπαιδευτικούς και η Μείζων Επιμόρφωση η οποία επιμόρφωσε περίπου 7.500 εκπαιδευτικούς το 2011 αλλά δεν συνεχίστηκε. Από το 2012-13 και μετά δεν υπάρχει καμία ευρείας κλίμακας ενδοϋπηρεσιακή επιμόρφωση, εκτός από την επιμόρφωση στις ΤΠΕ και αυτές που πραγματοποιούν οι σχολικοί σύμβουλοι στο πλαίσιο του ετήσιου επιμορφωτικού κύκλου. Η επιμόρφωση θα μοριοδοτείται συμβάλλοντας στην επαγγελματική εξέλιξη των εκπαιδευτικών. Ως εκ τούτου θα πρέπει να υπάρξει ένα σχήμα έγκρισης των προγραμμάτων συνεχιζόμενης επιμόρφωσης. Αντιδραστική και πεισματάρα, αλλά με όρεξη για έρευνα και ανακάλυψη νέων ιδεών. Φοιτήτρια δημοσιογραφίας και επικοινωνίας που ξεκινά με την ψευδαίσθηση - θα έλεγε κανείς - ότι θα «αλλάξει τον κόσμο». Ποια πραγματικότητα όμως δεν ξεκίνησε από μια ουτοπία;...
Πηγή neopolis.gr >>>
Δημιουργία Σελίδας: 27/12/2016