[InterBIZ Newsletter Logo]

Το Ελληνικό Δημόσιο στον 21ο αιώνα
5/7/2002 (Σκέψεις πάνω σ' ένα κωμικοτραγικό περιστατικό)
Γιώργος Επιτήδειοςgepiti@gepiti.com

 

Μπορεί το ελληνικό φιλότιμο να ξεπεράσει την άγνοια (ή καλύτερα την αδιαφορία) για τις τεχνολογικές εξελίξεις; Διαβάστε το περιστατικό που ακολουθεί και κρίνετε μόνοι σας:

Στις 9 Απριλίου του 2002 επισκέφθηκα το web site του ΙΚΑ, ψάχνοντας για πληροφορίες σχετικά με ένα θέμα που με απασχολούσε. Δυστυχώς όμως, παρ' όλες τις αναζητήσεις μου, δεν κατάφερα να βρω απάντηση (το site μάλιστα μου έδωσε την εντύπωση ότι απευθύνεται περισσότερο προς τους εργοδότες και λιγότερο στους ασφαλισμένους).

Παρόλα αυτά, αποφάσισα να επιμείνω "δικτυακά". Έστειλα λοιπόν την απορία μου με email και περίμενα υπομονετικά την απάντηση που έφτασε στο mailbox μου δυόμισι μήνες αργότερα.

Όπως όμως θα παρατηρήσει όποιος διαβάσει το κείμενο αυτής της απάντησης (μέγεθος 1.800 KB) το ΙΚΑ δεν ήταν τόσο αργό όσο φαίνεται.

Η Γενική Διεύθυνση Ασφαλιστικών Υπηρεσιών πρέπει να έλαβε χωρίς καθυστέρηση το μήνυμά μου διότι στις 26/4 (15 ημέρες αργότερα) υπήρχε ήδη μια έγγραφη (και μάλιστα χειρόγραφη) απάντηση για μένα σφραγισμένη και υπογεγραμμένη από την προϊσταμένη του τμήματος. Δυστυχώς όμως ένα χαρτί δεν μπορεί να σταλεί εύκολα μέσω email. Χρειάστηκαν λοιπόν δύο ολόκληροι μήνες για να σκαναριστεί αυτό το έγγραφο και να λάβω τελικά την απάντησή μου.

Αναρωτιέμαι λοιπόν τι πρέπει να κάνω και θα ήθελα τη γνώμη σας:

  1. Να θαυμάσω το ΙΚΑ γιατί δεν με ξέχασε (κάτι που συμβαίνει συχνά στον υποτίθεται πιο παραγωγικό ιδιωτικό τομέα) και μου έστειλε μια επίσημη απάντηση;

  2. ή να καταραστώ την τυπολατρία και την έλλειψη υποδομής ενός κρατικού ιδρύματος που δεν διαθέτει υπολογιστές για να γράφεται η αλληλογραφία και δεν εμπιστεύεται το προσωπικό του για να απαντά άμεσα σε ερωτήσεις χωρίς αριθμούς πρωτοκόλλου, σφραγίδες και υπογραφές διευθυντών (υποπτεύομαι ότι τελικά κάποιος φιλότιμος υπάλληλος πήγε σε ένα φίλο του και σκανάρισε εκεί την επιστολή μου).

Ελληνικό φιλότιμο εναντίον τεχνολογικών ελλείψεων και γραφειοκρατικών αγκυλώσεων, λοιπόν. Να δούμε ποιος θα επικρατήσει.

Γιώργος Επιτήδειος

ΑΛΛΗΛΟΓΡΑΦΙΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ> Το ελληνικό δημόσιο στον 21ο αιώνα

Αγαπητέ Γιώργο,

είχα την ίδια εμπειρία το Μάρτιο του 2001 (22/3/2001) οπότε έκανα αντίστοιχο αίτημα στο ΙΚΑ που αφορούσε τα δικαιολογητικά για να βγάλει κανείς Βιβλιάριο Υγείας. Μου απάντησαν την επόμενη μέρα ότι πήραν το μήνυμα και θα μου ... απαντήσουν.

Τον Απρίλιο (18/4/2001) ήρθε η απάντηση μόνο που ήταν δύο σελίδες, άρα και δύο αρχεία Word, πάντα με τις σκαναρισμένες εικόνες των από 5/4/2001 χειρόγραφων επισήμων εγγράφων (συνολικά 1.8 ΜΒ). Δεν το πίστευα! Απ'ό,τι βλέπω, τίποτε δεν έχει αλλάξει... Εκτός από το site του ΙΚΑ βέβαια, που ευτυχώς δεν αναφέρει πια στη σελίδα του Διοικητή το ανεπανάληπτο "Μπορείτε να μας αποστείλετε mail στη διεύθυνση τάδε, και θα σας αποστείλουμε την απάντηση με ταχυδρομείο" (!!!!!!!)

Με εκτίμηση,

’γγελος Καστρισιανάκης
Διευθυντής Ηλεκτρονικού Εμπορίου
Προμότα Ελλάς Α.Ε.

Υ.Γ. η απάντηση του ΙΚΑ είναι στη διάθεσή σου. Για την ιστορία να σου πω ότι τελικά δύο μέρες (26/3/2001) μετά την απάντηση (ότι θα μου απαντήσουν...) πήγα στο ΙΚΑ της περιοχής μου και έβγαλα βιβλιάριο σε 20 λεπτά μέσα...

Υ.Γ. 2 ίσως ο χρόνος που τους χρειάζεται για να απαντήσουν, οφείλεται στο φόρτο εργασίας: Δεν είναι και λίγο, να σκανάρεις τόσα έγγραφα, και να τα περιμένεις να φύγουν με e-mail...

Υ.Γ. 3 Για του λόγου μου το αληθές:

http://web.archive.org/web/20010124051000/www.ika.gr/gr/address/index.html

Σχόλιο

Ευχαριστώ πολύ για την ενημέρωση. Είναι ευχάριστο να γνωρίζω ότι δεν αποτελώ εξαίρεση.

Αυτό είναι φανταστικό!! Το ίδιο ακριβώς έχω πάθει και εγώ. Συνηθισμένος στον ηλεκτρονικό τρόπο επικοινωνίας, δοκίμασα να κάνω το ίδιο, με τον ίδιο ακριβώς φορέα!

Στις 13/6/2002, έστειλα μια ερώτηση στο ΙΚΑ, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, κάνοντας μια πολύ απλή ερώτηση. Στις 18/6/2002, μου έστειλαν την εξής απάντηση:

"ΠΡΟΣ: Διοίκηση ΙΚΑ, Δ/νση Παροχών

Σας προωθούμε το παρακάτω ηλεκτρονικό μήνυμα, λόγω αρμοδιότητάς σας.

ΙΔΡΥΜΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΕΩΝ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΡΓΩΝ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΥ"

(Προσέχεις τον υπότιτλο; Διοίκηση έργων εκσυγχρονισμού.. θα ξεράσω..)

Φυσικά, ακόμη περιμένω να μου έρθει απάντηση. Την έχω κάνει την δουλειά μου (έπρεπε να σηκωθώ από τις 6μιση, να ετοιμαστώ, ώστε να είμαι στις 8 στα κεντρικά του ΙΚΑ στην Θεσσαλονίκη, για να είμαι στην ώρα μου στην δουλειά. Και φυσικά, όπως κάθε φορέας που σέβεται τον εαυτό του, η δουλειά μου ΔΕΝ τέλειωσε σε μια μέρα, αλλά σε δύο. Λοιπόν, επειδή είναι πολύ γελοίο, θα μου επιτρέψεις να σου πω την ιστορία μου:

Πριν 39 μέρες ακριβώς, με την γυναίκα μου, γνωρίσαμε την χαρά της γέννησης του πρώτου μας παιδιού. Όλα όμορφα και χαρούμενα. Μέχρι την στιγμή που αποφάσισα να πάω στο ΙΚΑ, για να προσθέσω τον μπέμπη (ναι, αγοράκι είναι, να μας ζήσει!) στο βιβλιάριο, ως προστατευόμενο μέλος, όπως επίσης και να λάβω το αντίστοιχο επίδομα λοχείας (να σου πω την αλήθεια, δεν περιμένα να δίνουν κάτι, πάλι καλά..)

Ρωτήσαμε κάποιους φίλους, τι χαρτιά χρειάζονται, και μας είπαν ότι χρειάζονται τα βιβλιάρια και ό,τι χαρτιά μας δίνουν από το νοσοκομείο (αυτή ήταν βασικά και η ερώτηση που έκανα μέσω email). Το προηγούμενο βράδυ (πριν την πρώτη επίσκεψη στο ΙΚΑ), ετοιμάζοντας τα χαρτιά μου, σκέφτηκα "Δεν παίρνω καλού κακού και μία δήλωση γέννησης από το ληξιαρχείο; Ποτέ δεν ξέρεις..." Και πήρα και μια δήλωση (όχι το πρωτότυπο, αλλά φωτοτυπία)..

Με το που πάω στα γραφεία, πηγαίνω στον γκισέ που αφορά στις σφραγίσεις βιβλιαρίων, ρωτάω, δίνω τα βιβλιάρια, τα κοιτάει, κοιτάει και τα χαρτιά του νοσοκομείου και στο τέλος με ρωτάει "Έχετε μαζί σας την δήλωση γέννησης από το ληξιαρχείο;" "Yes!" σκέφτομαι από μέσα μου, "καλά έκανα λοιπόν και την πήρα μαζί μου!" Πανευτυχής, τους δίνω την δήλωση, την παίρνει, την κοιτάει, την βάζει σε ένα συρτάρι, σφραγίζει και το βιβλιάριο και μου το δίνει.

Χαρούμενος που ξέμπλεξα τόσο γρήγορα, πηγαίνω στο παραδιπλανό γκισέ, που αφορά στα επιδόματα. Βγάζω όλα τα χαρτιά, βγάζω και τα βιβλιάρια, τους λέω τα καθέκαστα και τους τα δίνω. Τα παίρνει το παλικάρι που ήταν εκεί, τα κοιτάει προσεκτικά, και γυρνώντας προς το μέρος μου, με ρωτάει: "Έχετε μαζί σας δήλωση γέννησης από το ληξιαρχείο;" "Πώς; Ορίστε; Συγνώμη κύριε, ποιος είστε;" Κόκκαλο εγώ! "Εε.. ξέρετε, την δήλωση, την έδωσα πριν μισό λεπτό στον γκισέ παραδίπλα, για να μου σφραγίσουν το βιβλιάριο!" "Ναι, ξέρετε, θέλουμε και εμείς εδώ μια δήλωση γέννησης." "Μαα.. δεν μπορείτε να την πάρετε από εκεί;" "Όχι, δεν γίνεται, εμείς θέλουμε μια για μας. Λοιπόν, απ'ό,τι βλέπω, τα υπόλοιπα χαρτιά σας είναι εντάξει, μπορείτε να έρθετε αύριο το πρωί, με την δήλωση και είμαστε μια χαρά! Ο επόμενος παρακαλώ!"

Τι να λέμε.. οκ, την άλλη μέρα, τέλειωσα μέσα σε μισή ώρα, αλλά και πάλι..

Ερώτηση - συμβουλή: Να πω την ιστορία μου και στο ΙΚΑ ή τσάμπα θα πάει τόση πληκτρολόγηση;

Φιλικά,
Στράτος Νικολαϊδης

Απάντηση

Δεν ξέρω φίλε μου και λυπάμαι που λόγω άλλων υποχρεώσεων καθυστέρησα τόσο πολύ να δημοσιεύσω το γράμμα σου. (Λες να αρχίζω να μοιάζω κι εγώ στο ΙΚΑ;) Ίσως πάντως αξίζει τον κόπο να κάνεις μια προσπάθεια να τους γράψεις γι' αυτό το περιστατικό.

Αποκτήστε μια δωρεάν συνδρομή στο InterBIZ

Επιστροφή στο Αρχείο ’ρθρων Παλαιών Τευχών
Επιστροφή στις Επιχειρηματικές Σελίδες

© 2005 Γιώργος Επιτήδειος
Υποδείξεις, Ερωτήσεις, Σχόλια στην διεύθυνση gepiti@gepiti.com