[InterBIZ Newsletter Logo]

Ο θάνατος των MetaTags
4/10/2002 (Ακόμη μια τεχνολογία (;) που τελικά αποδεικνύεται ανεπαρκής)
Γιώργος Επιτήδειοςgepiti@gepiti.com

 

Τι είναι οι Meta Tags

Meta Tags ονομάζουμε ειδικές οδηγίες που "κρύβονται" μέσα σε μια web σελίδα και περιέχουν πληροφορίες χρήσιμες για τις μηχανές αναζήτησης του Internet (ή για άλλες εφαρμογές διαχείρισης web σελίδων).

Για παράδειγμα, οι πιο δημοφιλείς Meta Tags είναι οι Description και Keywords που χρησιμοποιούνται για να περιγράψουν τα περιεχόμενα μιας σελίδας και έχουν την ακόλουθη μορφή:

<META NAME="description" CONTENT=" ΧΥΖ Marketing Institute is located in Athens, Greece, and specializes in Marketing Courses and Training."> <META NAME="keywords" CONTENT=" Marketing Courses, lessons, seminars, training, advanced, direct marketing, Internet">

Όπως βλέπουμε η Description χρησιμοποιείται για να δηλώσει μια σύντομη περιγραφή της σελίδας, ενώ η Keywords τις λέξεις κλειδιά που αντιστοιχούν περισσότερο στο περιεχόμενό της.

Γιατί οι Meta Tags έχουν περιπέσει πλέον σε αχρηστία

Όπως αναφέραμε παραπάνω οι οδηγίες αυτές δημιουργήθηκαν το 1996 για να βοηθούν τα εργαλεία αναζήτησης να κάνουν καλύτερη επιλογή των web σελίδων που καταχωρούν στη βάση δεδομένων τους και τις οποίες εμφανίζουν όταν τους δηλώνουμε ποιες λέξεις ή φράσεις μας ενδιαφέρουν.

Δυστυχώς όμως, πάρα πολλά sites έκαναν κατάχρηση αυτής της δυνατότητας, δηλώνοντας λέξεις και περιγραφές άσχετες με το περιεχόμενό τους, προσπαθώντας έτσι να ξεγελάσουν τις μηχανές αναζήτησης και να προσελκύσουν περισσότερους επισκέπτες. (Το λεγόμενο search engine spamming.)

Οι μηχανές αναζήτησης λοιπόν δεν έμειναν με σταυρωμένα χέρια. Από το 1997 ακόμη, άρχισαν να δίνουν όλο και μικρότερη βαρύτητα στα περιεχόμενα των Meta Tags, ενώ πρόσφατα έκαναν και το τελευταίο βήμα, αγνοώντας τις τελείως. Σήμερα, μόνο η Inktomi χρησιμοποιεί πλέον την Tag Keywords, ενώ οι περισσότερες μηχανές, με πρώτο το Google, τις αγνοούν εντελώς βασιζόμενες πλέον σε άλλα κριτήρια (περιεχόμενα σελίδας, δημοτικότητα παραπομπών κ.λπ.)

Αν λοιπόν διαθέτετε κάποιο site και ενδιαφέρεστε για τη δημοτικότητά του σταματήστε τουλάχιστον να ανησυχείτε για τις Meta Tags. Και φυσικά σε καμία περίπτωση μην εμπιστευθείτε όσους υποστηρίζουν πως γνωρίζουν με ποιες ρυθμίσεις των Meta Tags θα στείλουν το site σας στην κορυφή των αποτελεσμάτων μιας μηχανής αναζήτησης.

Μην απογοητεύεστε πάντως. Υπάρχουν κι άλλοι τρόποι για να βελτιώσετε την εμφάνιση του site σας στα αποτελέσματα μιας μηχανής. Γι' αυτούς όμως θα μιλήσουμε μια άλλη φορά.

Γιώργος Επιτήδειος

Δημοσιοποιήσετε τα σχόλια και τις παρατηρήσεις σας γι' αυτό τα άρθρο

Αποκτήστε μια δωρεάν συνδρομή στο InterBIZ

Επιστροφή στο Αρχείο ’ρθρων Παλαιών Τευχών
Επιστροφή στις Επιχειρηματικές Σελίδες

© 2005 Γιώργος Επιτήδειος
Υποδείξεις, Ερωτήσεις, Σχόλια στην διεύθυνση gepiti@gepiti.com