[InterBIZ Newsletter Logo]

Οι πωλήσεις μέσω Internet έτοιμες για το μεγάλο άλμα

Πώς θα σας φαινόταν μια παρθένα αγορά 220 δισεκατομμυρίων δολαρίων; Αυτό θα είναι μέχρι το 2001 το World Wide Web-based commerce σύμφωνα με στοιχεία της International Data Corp. (IDC). Και επειδή τα απόλυτα νούμερα ίσως δεν είναι τόσο αποκαλυπτικά, σκεφτείτε απλώς πως 220 δις $ αποτελούν:

  • Το 1% του παγκόσμιου εμπορίου

  • 20 φορές τα 10.6 δις $ που θα είναι οι πωλήσεις το 1997

  • 100 φορές τα 2,2 δις $ που ήταν οι πωλήσεις το 1996

Ποιος θα εκμεταλλευτεί αυτή την αγορά; Ήδη σχεδόν όλη η τεχνολογία του Internet είναι Αμερικάνικη (Microsoft, Netscape, Sun, IBM κ.λπ.). Οι Αμερικανοί έχουν την καλύτερη δικτυακή υποδομή (backbones των 600 Mbps), τις περισσότερες από τις επιχειρήσεις που κυριαρχούν στο δίκτυο (π.χ. Yahoo, Lycos, Amazon, Dell, Digital), τον έλεγχο των τεχνολογιών κρυπτογράφησης και ηλεκτρονικού χρήματος (DES, SET), την πιο ανταγωνιστική οικονομία, τις χαμηλότερες τιμές πώλησης, τις δυναμικότερες Τράπεζες. Ακόμη και τα ισχυρότερα μέσα επηρεασμού των χρηστών του δικτύου (cnn.com, cnet.com, zdnet.com κ.λπ.) ανήκουν μόνο σ' εκείνους.

Και τι μένει σ' εμάς τους υπόλοιπους; Η αδυναμία μας, που μπορεί να αποδειχθεί και το μεγάλο μας πλεονέκτημα! Επειδή είμαστε μικροί και χωρίς τεχνολογικό εξοπλισμό από παλαιότερες επενδύσεις να μας δεσμεύει, έχουμε την ευελιξία να δοκιμάσουμε κάθε καινούρια πρακτική και τεχνολογία Έχουμε το τεράστιο κεφάλαιο της ιστορίας και του πολιτισμού μας (ο πολιτισμός είναι σήμερα επιχείρηση και μάλιστα πολύ επικερδής) που μπορούμε και πρέπει να εκμεταλλευτούμε στο έπακρο. Πάνω απ' όλα όμως έχουμε τους εαυτούς μας. Οι κίνδυνοι και οι δυσκολίες ποτέ δεν φόβισαν τους Έλληνες. Δεν γίναμε τυχαία η μεγαλύτερη ναυτική δύναμη του κόσμου. Η πρώτη χώρα που κατάφερε ν' αποκτήσει την ανεξαρτησία της από την Οθωμανική Αυτοκρατορία. Εκείνη που μέσα σε 100 χρόνια τριπλασίασε την έκτασή της και κινείται με γρήγορα βήματα για να αναλάβει την οικονομική και πολιτική ηγεσία ολόκληρων των Βαλκανίων.

Βέβαια τίποτε από τα παραπάνω δεν θα γίνει αν συνεχίσουμε να μιλάμε για χαμένα τραίνα, χαμένες ευκαιρίες ή χαμένες δεκαετίες. Το μέλλον ανήκει σε όσους έχουν τα μάτια τους στραμμένα προς αυτό και τις ευκαιρίες που μας προσφέρει. Ίσως κάποιοι άλλοι να έχουν περισσότερα όπλα από μας στην μάχη για μια θέση στον ήλιο της παγκόσμιας οικονομίας. Αυτό όμως δεν μπορεί να μας αποθαρρύνει. Στους κάθε λογής αγώνες, αυτός που έχει τα λιγότερα ατού αλλά πιστεύει στην νίκη είναι εκείνος που διαλέγει και την πιο ριψοκίνδυνη ή ευφάνταστη τακτική. Μπορεί να μην κερδίζει πάντα. Ξέρει όμως να δίνει τον καλύτερο εαυτό του και να κάνει τους άλλους να τον σέβονται.

Γιώργος Επιτήδειος

Αποκτήστε μια δωρεάν συνδρομή στο InterBIZ

Επιστροφή στο Αρχείο ’ρθρων Παλαιών Τευχών
Επιστροφή στις Επιχειρηματικές Σελίδες

Copyright 1998, 1999, 2000 Γιώργος Επιτήδειος
Υποδείξεις, Ερωτήσεις, Σχόλια στην διεύθυνση gepiti@gepiti.com