[InterBIZ Newsletter Logo]

Online διαγωνισμοί (case study)
8/2/2002 (Διδάγματα από το Valentine.gr)
Γιώργος Επιτήδειοςgepiti@gepiti.com

 

Όσοι από σας επισκεφθείτε (μέχρι τις 9 Φεβρουαρίου) τη διεύθυνση http://www.valentine.gr/diagonismos2002_gr.htm θα συναντήσετε εκεί έναν πρωτότυπο (και γενναιόδωρο) διαγωνισμό γνώσεων που διοργανώνει το Valentine.gr. (Όσοι διαβάζουν αυτή τη σελίδα μετά τις 9/2/2002 μπορούν να δουν ένα αντίγραφο εδώ.)

Σας προτείνω όμως αυτή τη σελίδα όχι τόσο για να λάβετε μέρος (αν και σας το συνιστώ), αλλά κυρίως επειδή θα διδαχθείτε πολλά χρήσιμα πράγματα σχετικά με τη χρήση αυτής της δυναμικής τεχνικής online Marketing.

Μελετώντας προσεκτικά τον διαγωνισμό του Valentine.gr θα παρατηρήσουμε ότι η δημιουργία του βασίστηκε πάνω στα ακόλουθα στοιχεία:

  1. Απλότητα - Δεν υπάρχουν περίπλοκες τεχνολογίες για να αποπροσανατολίσουν το χρήστη ή να "κολλήσουν" τον browser του. Εδώ έχουμε "απλώς" μια σειρά από ερωτήσεις και τις προτεινόμενες απαντήσεις τους.

  2. Καθαρή σχεδίαση - Οι ερωτήσεις ξεχωρίζουν άνετα από τις απαντήσεις και οι τελευταίες εμφανίζονται εναλλάξ με διαφορετικό χρώμα, διευκολύνοντας τον παίκτη στις επιλογές του.

  3. Συντομία - Υπάρχουν μόνο 5 ερωτήσεις με 3 προτεινόμενες απαντήσεις η κάθε μια.

  4. Καλαισθησία - Οι αποχρώσεις δένουν αρμονικά μεταξύ τους χωρίς όμως να αποκλίνουν από τη γενικότερη αισθητική του υπόλοιπου site.

  5. Πρωτοτυπία - Οι ερωτήσεις είναι απρόσμενες, ενώ οι προτεινόμενες απαντήσεις διαφέρουν αφάνταστα, χωρίς όμως να θυσιάζεται η αληθοφάνεια και το μυστήριο (η Amata Germana είναι φυτό, ποίημα ή πεταλούδα;)

  6. Ανταμοιβή - Ο χρόνος των παικτών είναι πολύτιμος και γι' αυτό τους παρέχεται ανταμοιβή για τη συμμετοχή τους, ακόμη κι αν δεν κερδίσουν.

  7. Ρεαλιστικές προσδοκίες - Από τους παίκτες ζητούνται μόνο τα απαραίτητα στοιχεία για την αποστολή του δώρου ή των δώρων τους. Είναι μάταιο να πιέζουμε τους χρήστες για περισσότερα προσωπικά στοιχεία, καθώς σπάνια εμπιστεύονται τα sites όσους όρκους κι αν δίνουν αυτά για την προστασία των προσωπικών δεδομένων.

  8. Πονηριά -Τα ζητούμενα προσωπικά στοιχεία εμφανίζονται στο τέλος της σελίδας (μετά τις ερωτήσεις) και ο παίκτης έχει ένα επιπλέον κίνητρο να τα συμπληρώσει, αφού δεν θέλει να πάει χαμένος ο χρόνος που αφιέρωσε προηγουμένως για ν' απαντήσει στις ερωτήσεις.

Ο διαγωνισμός αυτός λοιπόν διαθέτει όλα τα απαραίτητα συστατικά για να γίνει μια μεγάλη επιτυχία (για τα δεδομένα του συγκεκριμένου site φυσικά). Αυτό όμως που μας ενδιαφέρει εμάς περισσότερο είναι να δούμε τι κερδίζει από αυτή την προσπάθεια ο δημιουργός του:

  1. Δημοτικότητα - Ο κύριος λόγος δημιουργίας των διαγωνισμών είναι η αύξηση των επισκεπτών στο site και η "γνωριμία" μας με περισσότερους ανθρώπους.

  2. Νέοι πελάτες - Οι συμμετέχοντες κερδίζουν εκπτώσεις για τις αγορές τους και το site (που στη συγκεκριμένη περίπτωση λειτουργεί και ως κατάστημα) διευρύνει το πελατολόγιό του.

  3. Στενότερη σχέση με τους επισκέπτες - Αν και διαθέτει αυτοτέλεια, ο συγκεκριμένος διαγωνισμός παρουσιάζεται ως το πρώτο μέρος μιας σειράς ανάλογων πρωτοβουλιών που θα επαναληφθούν και στο όχι πολύ μακρινό μέλλον. Πολλοί παίκτες λοιπόν θα επιστρέψουν για να δοκιμάσουν και πάλι την τύχη τους, ενώ ο διοργανωτής θα έχει κι άλλες ευκαιρίες να τους πείσει για την αξία των προϊόντων του.

  4. Έναρξη επικοινωνίας - Ο διαγωνισμός είναι αρκετά δύσκολος και λίγοι από τους επισκέπτες θα απαντήσουν σωστά σε όλες τις ερωτήσεις. Στο Valentine λοιπόν προσφέρεται άλλη μια ευκαιρία να επικοινωνήσει μαζί τους μετά το πέρας αυτού του διαγωνισμού, για να τους δώσει τις σωστές απαντήσεις, αλλά και για να τους ρωτήσει αν επιθυμούν να ενημερωθούν όταν ξεκινήσει ο επόμενος.

Το μόνο που εγώ θα είχα να προσθέσω σε αυτό το εξαιρετικό παράδειγμα διαγωνισμού online είναι μια καλύτερη σελίδα επιβεβαίωσης συμμετοχής. Αντί για το default αγγλικό μήνυμα με τους κωδικούς επιλογής θα ήταν προτιμότερο κάτι στα ελληνικά, συνοδευόμενο από μια προσφορά αγοράς, ένα ανθολόγιο με τις καλύτερες σελίδες του site και γενικά κάποια προτροπή για να παραμείνει εκεί όποιος συμμετείχε στον διαγωνισμό.

Σε κάθε περίπτωση όμως ο διαγωνισμός του Valentine.gr αποτελεί ένα πολύ καλό παράδειγμα προς μίμηση για όλους μας και ειδικά για εκείνους τους ανασφαλείς ανθρώπους που εμπιστεύονται μόνο τις ακριβές και φανταχτερές λύσεις.

Πάντα ξέραμε ότι το χρήμα δεν φέρνει την ευτυχία. Τώρα όμως πρέπει να μάθουμε πως δεν μπορεί να μας εγγυηθεί ούτε καν την επαγγελματική επιτυχία. Η φαντασία και η προσεκτική σχεδίαση θα είναι πάντοτε πιο σημαντικές.

Γιώργος Επιτήδειος

Αποκτήστε μια δωρεάν συνδρομή στο InterBIZ

Επιστροφή στο Αρχείο ’ρθρων Παλαιών Τευχών
Επιστροφή στις Επιχειρηματικές Σελίδες

© 2005 Γιώργος Επιτήδειος
Υποδείξεις, Ερωτήσεις, Σχόλια στην διεύθυνση gepiti@gepiti.com