Διαφημιστικά μηνύματα με χρέωση παραλήπτη

Το κόστος του να στείλω ένα email μέσω Internet είναι ίδιο με το κόστος του να στείλω 500.000 email. Αυτό φάνηκε σε πολλούς πως ανοίγει πολύ ενδιαφέρουσες προοπτικές. Οτι δηλαδή μπορεί κανείς να στέλνει όσα διαφημιστικά μηνύματα (email ή μηνύματα σε usenet groups) θέλει χωρίς κανένα κόστος.

Ομως ευτυχώς τέτοιες πρακτικές που πολλοί ονειρεύονται, δεν φαίνεται ότι θα γίνουν ποτέ πραγματικότητα. Ο κύριος λόγος γι’ αυτό είναι η αντίδραση των χρηστών. Δεν μας πειράζει να πετάγονται διαφημιστικά feuille volan στον δρόμο, ή ακόμη και να τα μαζεύουμε από το γραμματοκιβώτιό μας. Συνήθως όμως το περιεχόμενο είναι εμφανές από τον φάκελο. Αντίθετα, όταν εμφανίζονται απρόσκλητα στην οθόνη του υπολογιστή του, κάθε χρήστης τα θεωρεί σαν παραβίαση του προσωπικού του χώρου. Σαν ένα διαφημιστικό έντυπο που στο κολάνε στο πρόσωπο υποχρεώνοντάς σε να το διαβάσεις με το ζόρι, πριν μπορέσεις να συνεχίσεις τον δρόμο σου.

Επίσης, ένα άλλος λόγος εχθρότητας είναι ότι το μήνυμα φθάνει χωρίς κόστος για τον αποστολέα διότι το κόστος (ως γνωστόν δεν υπάρχει δωρεάν γεύμα) το μοιράζεται ολόκληρη η κοινότητα του Internet, δηλαδή ο παραλήπτης. Πρόκειται για κόστος που το πληρώνει ολόκληρη η κοινότητα του Internet (ο αποστολέας χρησιμοποιεί τις συνδέσεις και τους υπολογιστές των άλλων για να κερδίσει ο ίδιος).

Τέλος δεσμεύει τον χρόνο των άλλων (αφού τις περισσότερες φορές θα πρέπει να το διαβάσω για να καταλάβω ότι πρόκειται για διαφήμιση) που αποτελεί και αυτός κάποιο αφανές κεφάλαιο που υποχρεούται να δαπανήσει ο παραλήπτης. Με άλλα λόγια δηλαδή, αυτό που κάνει ο διαφημιζόμενος είναι να στέλνει διαφημιστικά μηνύματα με χρέωση παραλήπτη. Οι αποδέκτες δεν θα το δεχθούν ποτέ όσο ασήμαντο κι’ αν είναι το κόστος αυτό.

Επιστροφή στον Πίνακα Περιεχομένων
Επιστροφή στις Επιλογές

Copyright 1996 Γιώργος Επιτήδειος
Υποδείξεις, Ερωτήσεις, Σχόλια στην διεύθυνση gepiti@gepiti.com