[eeei.gr Logo]
Επικοινωνία
Ταυτότητα
Μαθήματα Internet | Μαθήματα Προγραμματισμού | Net Business | Τα νέα του Internet | Ο Κόσμος του Αύριο

Web 2.0

Η ευκολία δημοσίευσης περιεχομένου στο Internet οδήγησε από πολύ νωρίς στη δημιουργία εργαλείων αναζήτησης, μια και ο όγκος του διαθέσιμου υλικού δεν άργησε να γίνει τεράστιος.

Δυστυχώς όμως, η χρήση ανθρώπων για την ταξινόμηση του περιεχόμενου σε καταλόγους, αποδείχθηκε αντιοικονομική, ενώ οι μηχανές αναζήτησης δεν έλυσαν ικανοποιητικά το πρόβλημα της ανάδειξης χρήσιμων αποτελεσμάτων.

Έτσι, κάποιοι βασίστηκαν στην κρίση των ίδιων των χρηστών και δημιούργησαν το Google, μια μηχανή αναζήτησης που κρίνει την αξία κάθε Web σελίδας με βάση τον αριθμό των άλλων σελίδων (δηλαδή ανθρώπων) που παραπέμπουν προς αυτήν.

Αυτή η πρακτική αποτελεί την πεμπτουσία του Web 2.0 που σε απλά λόγια μεταφράζεται σε: «Βάλε τους ίδιους τους χρήστες να προτείνουν και να επιλέξουν».

Στο Google αυτό επιτυγχάνεται «πλαγίως» αλλά πολλές νέες υπηρεσίες εφαρμόζουν δημόσια το ίδιο ακριβώς σκεπτικό. Το del.icio.us επιτρέπει στους χρήστες να μοιράζονται τα bookmarks τους και να τοποθετούν σε κατηγορίες τις σελίδες που θεωρούν σημαντικές. Επίσης, τα www.reddit.com και www.digg.com συλλέγουν προτάσεις για ενδιαφέρον περιεχόμενο από τους επισκέπτες τους και προβάλουν όσες λάβουν τις περισσότερες ψήφους.

Οι spammers βέβαια καραδοκούν και για να παραπλανήσουν το Google κατασκευάζουν χιλίαδες ψεύτικες σελίδες με παραπομπές στο site που θέλουν να προωθήσουν, ενώ την ίδια πρακτική (πλαστή εμφάνιση ενδιαφέροντος για κάποιο site) εφαρμόζουν και σε όσες υπηρεσίες συλλέγουν προτάσεις περιεχομένου από τους χρήστες τους.

Η ιδέα του Web 2.0 όμως συνεχίζει ακάθεκτη και ήδη οι επιδράσεις της έχουν αρχίσει να γίνονται αισθητές ακόμη και εκτός διαδικτύου. Στη Χιλή η εφημερίδα Las Ultimas Noticias (Τα Τελευταία Νέα) ήταν παντελώς άγνωστη μέχρι που υιοθέτησε τις πρακτικές του Web 2.0.

Σήμερα, όλες οι ειδήσεις δημοσιεύονται πρώτα online και η έντυπη έκδοση περιέχει μόνο ό,τι επέλεξαν να δουν οι περισσότεροι επισκέπτες του site, ενώ οι δημοσιογράφοι πληρώνονται ανάλογα με τα clicks που επιτυγχάνουν τα άρθρα τους. Το κοινό αγκάλιασε αυτή τη δημοκρατική επιλογή κειμένων και έτσι η Las Ultimas Noticias κατάφερε να γίνει η δημοφιλέστερη εφημερίδα στη χώρα.


Τρέχουσα Ενότητα: HTML - Dreamweaver


 

© Eeei.gr 2009